Theme Preview Rss

刁曼岛~ 出海游


晨运回来后,用过早餐。天不做美下起毛毛雨,我们照旧乘小船出海去!妈咪太“怕死”(kiashi)给我吃了晕船药,也许药物敏感,我身体有点痒,也就不怎么提得起劲来。(有爹地照顾我)倒是妈咪玩得最起劲了,还不断怂恿不会游泳的阿姨,一块浮潜观赏美丽的海底世界和珊湖。后来停留在一个白沙滩上,我开始恢复意识,忘我的独乐乐,在船上喂鱼,看鱼群一涌而上让我很雀跃,当我玩得兴起时却要回航了 :(
After breakfirst, when we set off to go to snorkeling it start raining! After taken seasick medician i feel a bit irritation all over my body... so i no mood to enjoy the fun! only when we stopped at a While sand beach, im recover and having fun to feed the fish but its time to go back already :(


出海回来,妈咪以为我一定捆了,硬逼我睡午觉,结果她睡着了,我却还精神奕奕。爹地陪我在屋前的草地上玩球,我们追逐、嬉戏消磨了愉快的午后。你真不得不佩服我惊人的体力,柠表姐出海一回来就睡了,傍晚时分表姐还未睡醒,我还跟着大伙到岛的四周走走、看看。
After the trip i still full of energy... mmy already Zzzzz! i playing ball, chasing each other with my ddy at the "Padang".


一面散步、一面“教”阿姨三字经,我实在是被五音不全的阿姨给弄得哭笑不得!
I'm teaching my "funny" Aunt recite "SanZiJing".

Technorati Tags: | | | | | | |

9 评论:

MayY . C 五月媽媽 说...

very nice island, I thought Tioman Island close because of Monson?.
Ai,, your girl is cute and pretty pretty ler, let meet up when I visit KL, I got a son. .. Hahaha

匿名 说...

哗,一家人去游玩很开心哦,最开心一定是荦怡吧。

匿名 说...

Wow,三字经,so smart!

匿名 说...

is hui sia just now

荦怡 说...

Blogie-talkie,
When u visit KL? i'll only be there when CNY, can't wait to be friend with Ge-ge lie...
:p

Grace阿姨,
阿姨真聪明一猜就对!我玩得很尽兴哩!最好妈咪可以常常带我去玩。

Huisia阿姨,
嘻。。。 献丑了。

凯雯,凯馨 说...

表姐的三字经真可说是一绝哩,连二姑都被表姐逗笑了。

Unknown 说...

阿姨念三字经念得真滑稽,哈哈!怎么没妈咪的影踪?好神秘!

荦怡 说...

Kelly阿姨,
您别误会,妈咪不是故作神秘。
因为没人负责拍摄。。。(除了妈咪)
所以每次妈咪都没机会入镜头 :(
妈咪还为此向爹地抱怨呢!

匿名 说...

Tioman still looks very nice ler... Must go again soon. I went there like 20yrs ago, when there's only 1 resort. Thought maybe now won't be so nice, but from your photos, the place still looks very good for a holiday.